כעת זה רשמי: ישראל הולכת לבחירות

    חדשות קול חי Comments Off on כעת זה רשמי: ישראל הולכת לבחירות
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלילה, אור ליום ג', פיזרה הכנסת את עצמה לקראת הבחירות הקרובות, שיתקיימו בעוד פחות ממאה ימים, בי"א בשבט תשע"ג.

    בינתיים, בחודש שנותר עד להגשת הרשימות לכנסת, קיימת דריכות במפלגות השונות לקראת הכרעות משמעותיות בהנהגתן.

    מועצת חכמי התורה של ש"ס בראשות מרן הרב עובדיה יוסף אמורה להתכנס בארבעים ושמונה השעות הקרובות, ולהכריע בסוגית הנהגת תנועת ש"ס ואופן חלוקתה בין היושב ראש המכהן השר אלי ישי, ליושב ראש לשעבר אריה דרעי.

    הפרשן הפוליטי של "קול חי", משה גלסנר מציין, כי ההערכות האחרונות מדברות על כך שדרעי יוצב בראש רשימת ש"ס לכנסת הבאה, ואלי ישי יהיה השר הבכיר מטעמה.

    גם בדגל התורה לא שקט. במהדורה המרכזית של "קול חי" בהגשת נועם זיגמן, דיווח פרשננו הפוליטי כי אתמול החלו הליכים להקמת מפלגת מדף חדשה, "לַנֶצַח" שמה, המייצגת את נאמניו של מרן הרב שמואל אויערבאך, בעקבות דיווחים כי בכירים ב"דגל התורה" החליטו שהרב מנחם כרמל לא יוצב ברשימה המשותפת עם "אגודת ישראל" – "יהדות התורה" –  לכנסת הבאה. אנשי המפלגה החדשה מתכננים כנס בחירות ראשון בירושלים, ביום פטירתו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל.

    בליכוד ממשיכים להתאושש מהכרזתו המפתיעה של השר משה כחלון, מבכירי המפלגה, על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "אני לוקח פסק זמן", אמר אתמול (ב') השר כחלון בישיבת סיעת הליכוד. "אמשיך לתמוך במפלגה ובראש הממשלה ככל שאדרש", הוסיף.

    גם בקדימה קיימת דריכות לקראת הפגישה שאמורה להתקיים היום בין ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ליושבת ראש המפלגה לשעבר ציפי לבני, במטרה להכריע האם בכוונתם לשוב ולהתמודד ברשימה משותפת על מקום בכנסת הבאה, או לשוב למפלגת הבית שלהם קדימה כדי להצילה.

    יושב ראש מפלגת העצמאות שר הביטחון אהוד ברק פתח אתמול את קמפיין הבחירות שלו, והצהיר כי אין בכוונתו להתמנות לתפקיד שר הביטחון בממשלה הבאה במינוי אישי, ולדברי ברק  מי שמעוניין שישאר בתפקידו יצטרך לבחור במפלגתו.

    נאומי בחירות בכנסת

    אתמול (ב') כאמור, נפתח מושב החורף של הכנסת השמונה-עשרה, שננעל כעבור מספר שעות לאחר הדיון וההצבעה על הצעת החוק שהגישה הממשלה לפיזור הכנסת ולבחירות חדשות בתוך כשלושה חודשים.

    בדיון אמר יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, כי הבחירות הקרבות מוצדקות ולא הוקדמו מסיבות פוליטיות. ריבלין שיבח את חברי הכנסת על פעילותם, וקרא לציבור להצביע ולהשפיע.

    נשיא המדינה שמעון פרס הדגיש בנאומו את הצורך במנהיגות חזקה ואחראית כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל בשנים הקרובות.

    פרס הדגיש בנאומו את חשיבות שימור קשרי הידידות בין ישראל וארצות הברית, ושב והבהיר כי בדרכי ההתמודדות עם איום הגרעין האיראני, האופציה הצבאית חייבת להיות השולחן אף שהיא אינה האופציה המועדפת.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שפירט את הישגי ממשלתו בארבע השנים האחרונות בתחומים רבים, קבע כי ישראל העלתה  את הסכנה האיראנית למרכז סדר היום העולמי, ולדברי נתניהו מי שמזלזל באיום של איראן גרעינית על ישראל לא ראוי להנהיג את ישראל אפילו יום אחד.

    ראש הממשלה הוסיף כי ישראל בהנהגתו שידרה לעולם עוצמה ומנעה מלחמה, וקרא לאזרחי ישראל לתת לו את הזכות להמשיך להנהיגם בשנים הבאות.

    מנגד, יושב ראש האופוזיציה שאול מופז תקף בנאומו בחריפות את ראש הממשלה נתניהו, האשים אותו בחוסר יכולת לקבל הכרעות ובפחד ולחץ משותפותיו הקואליציוניות, וקבע כי ממשלת נתניהו לא עשתה דבר בעל השפעה לטובת עיצוב פניה ושיפור מצבה של ישראל

    (צילום תמונה ראשית: אתר הכנסת)



    0 תגובות